۰۱۷-۳۲۵۲۶۳۲۶
mftgorganbranch@gmail.com

کاربرد های نرم افزار فتوشاپ

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
کاربرد های نرم افزار فتوشاپ

معرفی کوتاه فتوشاپ


نرم افزار فتوشاپ به جرئت می توان گفت که از همان ابتدا یکی از قوی ترین و کاربردی ترین نرم افزار برای ادیت عکس بوده ، فتوشاپ که از ابتدا قوی ظاهر شد ابزار و امکاناتی را در نرم افزار قرار داد که کاربران به راحتی بتوانند تصاویر هنری  خود را ایجاد و یا حتی ویرایش کنند.
اولین نسخه این نرم افزار در سال ۱۹۹۰ میلادی منتشر شد و در اختیار کاربران گرفت ، که در آن زمان تنها به عنوان نرم افزاری به عنوان ویرایش تصاویر استفاده میشد.                                      

کاربرد های فتوشاپ


فتوشاپ کاربرد های زیادی دارد که از آن در فعالیت ومحیط های مختلفی استفاده میکنند که به چند مورد از آن اشاره میکنیم : کاربرد فتوشاپ در تبلیغات همچون پوستر های تبلیغاتی ، کارت ویزیت ، بنر ، لوگو ، سربرگ ، ست اداری و... ، فتوشاپ در عکاسی برای ادیت تصاویر و روتوش بسیار کاربردی می باشد .کاربرد فتوشاپ در رشته معماری نیز میتوان به شیت بندی اشاره کرد که موارد بیشتر را در ادامه بررسی مینماییم .
رابط گرافیکی نرم افزار ها ، جلد کتب و نشریات ، تیتراژ فیلم ها و طراحی سایت همگی برای زیبا تر شدن هر چه بهتر باید توسط یک فتوشاپیست حرفه ای طراحی شوند.
فتوشاپ ابزاری ست برای تمام کسانی که در کامپیوتر با گرافیک سرو کار دارند . گرافیست ها ، چاپخانه ها ، شرکت های تبلیعاتی ، طراحان سایت ، عکاس ها ، نقاشان هنری ، طراحان نرم افزار ها ، انیمیشن ساز ها و …. به فتوشاپ احتیاج دارند . امروزه فتوشاپ یک نرم افزار به حساب نمی آید ، بلکه یک صنعت است!

کاربرد فتوشاپ در معماری


فتوشاپ از جمله نرم افزار بسیار کاربردی برای رشته معماری و معماران می باشد . معماران برای ارائه طرح های خود لازم است با ابزار هایی مانند فتوشاپ که یکی از قوی ترین ابزار ها در حیطه کار معماران است کار نمایند .
چند مورد از کاربرد فتوشاپ در معماری را میتوان به مباحث شیت بندی و پست پروداکشن اشاره کرد . معماران در دوران تحصیلی یا بازار کار باید طراحی های خود را با استفاده از نرم افرار های مدل سازی همچون فتوشاپ به تصویر بکشند.
در رشته معماری توانایی کار با فتوشاپ برای رسم طرحهای دو بعدی و مدل های سه بعدی ، شیت بندی ، اصلاح رندرهای گرفته شده و … می باشد که می تواند جایگاه حرفه ای مهندسان را نیز ارتقا دهد.
نرم افزار فتوشاپ در پست پروداکشن امکان نورپردازی و نسبت دادن جنس و مصالح مورد نظر طراح به طرح را ایجاد میکند . فتوشاپ این امکان رو برای طراحان فراهم کرده که جهت ارائه طرح در قالب شیت های طراحی ، پس زمینه های دلخواه خود را برای چیدمان مختلف نقشه ها و عکس ها توسط خود کاربر طراحی شود .         

کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت


یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل طراحی یک وب سایت طراحی قالب سایت است که با استفاده از نرم افزار فتوشاپ میتوانید یک طراحی فوق العاده و بی نظیر را برای قالب وب سایت ارائه نمایید.
امروزه طراحان وب سایت در تلاش هستند که بسیاری از کار هایی که به طراحی front-end مربوط می شوند که برای یک وبسایت است را با استفاده از فتوشاپ انجام دهند تا به اصطلاح UI یا همان فضای بصری وب سایت شما نیز از دید کاربر حرفه ای ، زیبا و کاربر پسند باشد.
برای طراحی قالب نیازمند دانش کد نویسی و یا مهارت های بسیار پیچیده و خاص در زمینه برنامه نویسی ندارید ! از شنیدنش تعجب میکنید؟
از ادیت عکس تا طراحی بکگراند و یا حتی ایکون ها و نماد های مختلف که در گوشه و کنار وب سایت ها مشاهده میکنید همگی آنها از فتوشاپ کمک گرفته می شوند. اگر شما میخوایید طراحی حرفه ای وب را شروع کنید حتما توجه داشته باشید که یادگیری نرم افزار فتوشاپ برای شما از نون شب هم واجب تر خواهد بود ! ، چون فتوشاپ بهترین نرم افزار گرافیکی دنیاست که به کمک ابزار ها و امکانات فوق العاده ای که شرکت ادوبی ارائه کرده به کمک طراحان وب آمده است و به راحتی میتوانید اقدام به ایجاد یک قالب حرفه ای و زیبا کنید.

کاربرد فتوشاپ در گرافیک


فتوشاپ یکی از نرم افزار های کاربردی و مهم در بخش گرافیک می باشد . گرافیک حیطه‌ای از هنرهای تجسمی است و کاربرد های متنوعی را دارد . گرافیک یا به طور کاملتر طراحی گرافیک انجام تکنیک های مختلف برای ایجاد یک اثر روی سطوح مختلف توسط ابزارهای متنوعی می باشد. از جملهٔ این تکنیک ها می‌توان به : عکاسی ، نقاشی یا روشهای مختلف چاپ اشاره کرد .هر یک از این تخصص ها برای خلق آثار به یک ابزار نیاز دارند ، نرم افزار فتوشاپ می تواند یکی از ابزارهای طراحی گرافیک باشد که هنرجویان با استفاده از آن آثار خود را طراحی می نمایند . حتی برای نقاشی نیز میتوانند از فتوشاپ استفاده کنند تایک نقاشی دیجیتال را به ثبت برسانند .

کاربرد فتوشاپ در عکاسی


عکاسان حرفه ای برای ثبت یک عکس منحصر به فرد و زیبا از امکانات فیزیکی همچون لنز ها و انواع فیلتر های مخصوص عکاسی استفاده میکنند ، ولی عکاسان هر چقدر هم حرفه ای باشند و از ابزار های گوناگونی استفاده کنند باز هم دست به دامن فتوشاپ می شوند تا تغییرات مدنظر خود را در عکس هایشان اعمال کنند.
روتوش ، ادیت عکس ، ویرایش ویدیو ها ، تغییر و حذف بکگراند ، ترکیب تصاویر و ... از کاربرد فتوشاپ در عکاسی می باشد.
با فتوشاپ میتوانید عملیاتی همچون تغییر سایز عکس ، کنتراست و نور را کم و زیاد کنید ، عکس های سیاه و سفید را رنگی و برعکس را نیز انجام دهید . به راحتی میتوانید به تصاویر خود زاویه دهید ، افکت اضافه کنید ، ترکیب تصاویر و بسیاری از کار های مختلف که میتواند یک تصویر را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد .
همچنین میتوانید قسمت هایی از عکس را که دوست ندارید حذف و تصاویر دیگری نیز اضافه کنید ، و با طراحی خلاقانه چند تصویر را کنار هم قرار داده و گیف درست کنید.
البته عکاسان عزیزی که بخواهند خیلی حرفه ای کار کنند و با ویژگی های فوق العاده فتوشاپ آشنا شوند میتوانند با آموزش های ما که در سایت قرار دارد نیز به سمت حرفه ای شدن هر چه بیشتر گام بردارند..برای مشاهده آموزش ها کلیک نمایید .
لذت کار با فتوشاپ را از دست ندهید
کاربرد فتوشاپ در تبلیغات


امروزه تبلیغات را بیشتر برای سرمایه گذاری در کسب و کار ، بهبود درآمد زایی همچنین پیشرف در کار خود استفاده می کنند که به جرات میتوانم بگویم قریب به ۹۰ درصد افرادی که مسئول تبلیغات هستند با نرم افزار های طراحی همچون فتوشاپ سرو کار دارند .برای مثال طراحی بنر و طراحی پوستر تبلیغاتی . پوستر تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که هر یک برای انجام کاری مورد استفاده قرار می گیرد و نوع آن ها با هم فرق دارند که انتخاب هر یک به عهده مشتریان است .
در بخش برند سازی نیز فتوشاپ کاربرد زیادی دارد . لوگو یکی از واجبات یک موسسه و برند می باشد که بعضی از طراحان لوگو از فتوشاپ برای طراحی آن استفاده میکنند .
به طور خلاصه میتوان گفت که فتوشاپ یک عامل و نرم افزار مهم در صنعت تبلیغات می باشد که افراد با استفاده از آن ایده های خود را به تصویر می کشانند .